- De producent van vleesvervangers De Vegetarische Slager komt met een diervriendelijke kledinglijn.
- Hoodies en t-shirts hebben opschriften als ‘Bofkip’ en ‘De Gelucksvogel’.
- De verkoop gaat via Amazon, wat vanuit marketingoogpunt niet heel consistent lijkt, aldus Adformatie.
- Lees ook: Amazon monitort bezorgers met AI-software – ze krijgen strafpunten als ze in spiegels kijken of wanneer ze worden afgesneden
De Vegetarische Slager, de producent van plantaardige vleesvervangers, komt met een eigen kledinglijn, zo meldt media- en marketingplatform Adformatie.
De kledinglijn bestaat uit hoodies, t-shirts, beanies en joggingbroeken gemaakt van biologisch katoen en gerecycled polyester. Ook is de kleding Fair Wear gecertificeerd (een keurmerk dat goede werkomstandigheden bij de producent garandeert) en heeft Activistische dierenrechtenorganisatie PETA zijn goedkeuring afgegeven voor de kleding.
Opvallend detail: De Vegetarische Slager is een dochterbedrijf van multinational Unilever en koos Amazon als exclusieve verkooppartner. Vanuit het oogpunt van de merkstrategie lijkt dit niet heel consistent, aldus Adformatie.